Kategorie

 

Pšenice
(zlatožluté zrna s podélnou rýhou)

Patří mezi nejstarší plodiny v Evropě a dnes je naší nejpoužívanější obilovinou (bohužel v ochuzeným stavu bílé mouky). V celozrnné formě má nejvyšší využitelnost bílkovin a sacharidů, je bohatá na esenciální mastné kyseliny, minerální látky a vlákninu. Obsahuje i dostatek lepku, takže tvoří základ výrobků z kynutého těsta. Kromě chlebové pšenice existuje i tzv.. tvrdá pšenice, která obsahuje méně lepku a hodí se na výrobu těstovin (semolina - tvrdopšeničná krupice pro výrobu těstovin).

Příprava celých zrn: 225 mg pšeničných zrn a 900 ml vody. Po propláchnutí vložíme do hrnce s vodou, přivedeme k varu a stáhneme plamen. Vaříme cca 1 hodinu, dokud zrna nezačnou praskat. Pokud zrna předem namočíme čas vaření se zkracuje. Lze přidat do polévek, zda jako přílohu k zeleninovým jídlům.

Pšeničné placky:
300g celozrnné pšeničné mouky, 1 / 2 lžíce mleté ​​ražce, sůl, 0,15 l vody

Smíchat ingredience a udělat 3 mm placky, uložit na plech do předehřáté trouby - upéct a podávat např.. s makově-medovou pomazánkou (50 g mletého máku, 100 g medu, voda).

Pšeničná sladká kaše:
150 g pšenice na nasekal nebo celozrnné pšeničné mouky, 0,5 l sojového mléka.

Mouku smícháme s mlékem, trochu osladíme např. medem a za stálého míchání vaříme až zhoustne. Hotovou můžeme polít máslem a ještě dosladit medem.


No template found for module gpwebpay